2013. augusztus 21., szerda

Üvegbe zárt csoda: A Lekvár

           "Mi minden évben teszünk el lekvárt..."


Remélem nem csak én őriztem meg a nagyszüleink jó szokását, a  lekváreltevést, és már Nektek is sok kis üveg tornyosodik a polcotokon.
 Most megosztok veletek ,egy igazi jó kis lekvár receptet, amit ugyan én nem kóstoltam, de a család szerint finom lett.
     

                                                  Vörösboros Étcsokis szilvalekvár

Hozzávalók:
/4 db 5 dl-es üveghez/

 3 kg szilva (mag nélkül)
 8dkg étcsokoládé
 60 dkg cukor
 1 dl száraz vörösbor
 3 csomag dzsemfix ( Dr.Oetker)



 A szilvát mossuk meg és magozzuk ki. A cukorral feltesszük főni. Amikor levet enged, akkor adjuk hozzá a bort és a dzsemfixet, felforraljuk , majd még 5 percig úgy főzzük, hogy közben forr. A legvégén hozzáadjuk a csokit, amit darabokban dobunk bele. Steril üvegbe tesszük , 5 percre fejre állítjuk , majd visszafordítjuk és hagyjuk kihűlni.

 Ami nekem már nem fért bele a nagy üvegekbe, azt egy ilyen kicsibe rakta. Aranyos nem?










 Sajnos én az állandó diétázásom miatt nem ehetek belőle, de a szüleim már megkóstolták , és nagyon ízlett nekik!
 Remélem ti is csináltok lekvárt!
                 Egészségünkre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése